Foglalkozásaink, fejlesztő pedagógiánk
A gyermekekkel hetente zenepedagógus ismerteti meg a hangszerek és a zene világát. A foglalkozások heti rendben értendők, bevezetésük függ a gyermekek korától és az évszakok változásaitól. A fejlesztés nincs időkorlátok közé szorítva, függ a gyermekek hangulatától, türelmétől. A részvétel fakultatív, nem irányítunk, csak kezdeményezünk. Fontosnak tartjuk az esetleges részképesség problémák korai felismerését és korrigálását, ezért szükség szerint a gyermekeket gyógypedagógus is felmérheti.
Szakmai programok
A Malvin- Ház családi napközi szakmai minőségpolitikája megköveteli, hogy magas szakmai színvonalon, közel 20 év gondozónői tapasztalatát felhasználva nyújtson ellátást a kisgyermekes családoknak. A személyi feltételeken túl a tárgyi feltételek is mindenben az adott korosztály igényeihez alkalmazkodnak. A napi négyszeri étkezést részben ételszállító céggel, részben mi magunk szolgáltatjuk, az életkori sajátosságokat szem előtt tartva, a testi fejlődésben elengedhetetlen vitamin és ásványi anyag bevitellel.
Kreativitás
Vagdosás
- Gyermekollóval vágás, papírtépés
Ragasztás
- Mozaik kép készítése
- Anatómiai elhelyezése
- Irányok megismerése
- Termények ragasztása
Logikai kirakósok
- Több darabos puzzle
- Forma keresés
Fűzögetés
- Gyöngyfűzés
- Pötyi rakosgatása
- Tésztalánc készítése
Készségfejlesztés
Rajzolás
- Zárt és lengő firka
- Színezés vonalon belül
- 4 alap szín felismerése
Festés
- Rajzlapra figurák kifestése
- Ecsettel, ujjal
- Közös kép készítése nagy csomagoló papírra
Gyurmázás
- Só-liszt gyurma
- Ismerkedés az anyag tulajdonságaival
- Formák készítése
- Szeletelés
- Gyurma süti készítése
Nagymozgások
Szobában vagy szabadban
- Dalos, mondókás torna
- Egyszerű körjátékok
-
Vonatozás
(Fejleszti az egyensúlyérzéket, a memóriát,a beszédkészséget, zenei hallást. Gyakoroljuk az irányokat, jobb kéz-bal kéz. Fejleszti a közösségi szellemet. Toleranciára nevel.)
Éves program, feladataink
Beszoktatás és higiénia
Új gyermek beiratkozásakor elsőként a gondozók és a csoporttársak megismerésével kezdünk, majd a
jel, hely, ágy, játékszabályok és együttélési szabályok megtanulása következik.
Mindemellett a kialakítjuk az étkezési szokásokat, megtanulunk teríteni, evőeszközt, szalvétát és kínálótányért használni.
Szobatisztaság és önállóság
Megtanuljuk a szappan, törülköző és fésű használatát. Szobatisztaságra nevelés közben pedig a ruházat önálló fel- lehúzása és a wc-papír használatát is elsajátítják a gyerekek. Illetve napi többször a közös rendrakás is szerepel az önállóságra nevelésben.
Szobai tevékenységek
A szobában töltött idő alatt építgetés, szerep- és utánzójátékok, asztali játékok szem-kéz koordináció,és a kézügyesség fejlesztésével foglalkozunk. Sok-sok játékunk között Montessori-torony és kézműves játékok is szerepelnek. Hetente tartunk bábozást és diavetítést. Képeskönyv nézegetés közben megismerjük a házi és vadonélő állatok – kicsinyeit, élőhelyüket és hangjukat, az alapszíneket és a formákat.
Nagymozgásos játékok
Szivacson ugrálás, kosárra dobás
Játékos-énekes torna, gyermekzenére táncolás
Mászóalagút, libikóka
Időjárástól függően terasz-kert használata mozgásfejlesztő eszközökkel
Télen: hógolyózás, szánkózás, hóemberépítés
Nyáron: pancsoltatás szökőkútból, babafürdetés, mosogatás, aqua play
Beszélgetés a testsémáról
Fiú-lány különbségek
Testséma megismerése
Családban elfoglalt szerepük
Vérségi kapcsolatok
“Majd ha nagyok leszünk”
Ünnepek és évszakok
Télapó és
Karácsony – ajándékkészítés
Farsang
Húsvét, tojásfestés, keresés
Anyák napja, készülődés, kis műsor
Aktuális ünnephez és évszakhoz kapcsolódó énekek, mondókák megismerése
Öltözködés az időjárásnak megfelelően
Termények megismerése, gyűjtése, felhasználása